Azken hamarkadetan hezkuntza arautuan zein ez-arautuan hezkidetzaren oinarriak egituratzeko eta sustatzeko ekimen ugari jarri dira abian Hego Euskal Herrian. Gainera, LOMLOEk hezkidetza eta genero-ikuspegia hezkuntza arautuan zehar-lerro bilakatu du, eta ondorioz, jakintza-alor guztien edukietan, prozeduretan zein jarduteko moduetan izan behar luke eragina. Ondorioz, orain artean hezkidetzak askotan ikastetxeko eremu orokorrak izan baditu langai (patioa, tutoretza, taldeko harremanak...), hemendik aurrera, jakintza-alor zehatzetako edukietan, erreferentzietan edo prozeduretan jarri beharko du arreta. Hutsune hau are eta nabariagoa izan da Derrigorrezko Bigarren hezkuntzan, Batxilergoan eta Lanbide Heziketan.
Bestalde, Euskal Curriculuma 2007. urtetik aurrera garatuz joan den esparrua izan arren, azken urteotan Euskal Herrian indarberritu egin dira Genero Ikerketak eta Ikerketa Feministak, eta hortaz, ezagutza feminista hori aintzat hartuta, Euskal Curriculuma hezkidetzaren begiradatik zein begirada feministatik elikatzeko premiaz jardun da hainbat forotan.
Hezkidetzatik pedagogia feministetara graduondokoak irakasteko zein ikasteko modu feministak zein jarduteko modu feministak identifikatzen, praktikan jartzeko eta egituratzen joateko koordenatuak eskaini nahi ditu, beti ere, Euskal Curriculuma iparrorratz duelarik.
Hezkidetzatik pedagogia feministetara graduondokoak euskal komunitatearen eta euskal gizartearen premiei erantzuten die, eta graduondokoan sustaturiko lerro pedagogikoek zein gizarte-ekarpenek euskal komunitatea izango dute xede nagusi. Gizarteko premia horiei egoki erantzun ahal izateko modalitate erdi-presentziala proposatuko da, modu horretara honako hiru kolektiboren beharrak asetzeko:
Irakaslekua
Eibar
Izen-ematea azaroaren 22ra arte egongo da zabalik, eta UPV/EHUren webgunetik egin beharko da, hemedik:
Lehen epe hori amaitu ondoren plaza librerik gelditzen bada, bigarren epe bat zabalduko da abenduaren 20ra arte.
Izen-emateen kopurua gehienez onartzen dena baino handiagoa balitz, honela ebatziko da nor onartuko den eta nor geldituko den itxaron-zerrendan: ikasle graduatu berrien kasuan, espedienteko batez besteko kalifikazioaren arabera, eta, profesionalen kasuan, CVaren arabera (gaiarekin loturiko esperientzia baloratuta, batez ere).
Behin izen-ematea onartu ondoren, matrikulazio-prozesua GOI institutuaren bitartez egingo da. Izen-ematea amaitutakoan emango da prozeduraren berri.
Ordainketaren inguruko oharrak:
Matrikularen prezioari tasa honi dagokion kantitatea gehituko zaio: (30,68€).Zenbateko hau ezin da zatitu.
Aditu-tituluak hiru modulu, aurrez aurreko 5 saio eta proiektu bat ditu barnean.
Aditu-tituluari amaiera emateko, ikasle bakoitzak proiektu pertsonal bat garatuko du titulazioko irakasleetako baten gidaritzapean. Proiektua arloko eragileekin elkarlanean egiteko aukerak ere eskainiko dira.
Biologian lizentziatua eta doktorea da, eta UEU-GOIko irakasle-ikertzaile dihardu gaur egun. GOI ikastegiko idazkari akademikoa da, Hezkidetzatik pedagogia feministetara: euskal curriculuma iparrorratz graduondokoaren zuzendaria, eta, Irakaskuntza Masterrean, Giza eta Gizarte Zientziak espezialitatea koordinatzeaz arduratzen da.
Irakasgai hauek ematen ditu:
Gizarte Hezkuntzan graduatua da Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU) eta Donostiako mugimendu transfeministako militantea da. Gaztetatik hasi zen esku-hartze zuzenean eta hezkidetzan lan egiten, eta 2020an, Eihera sortu zuen Kattalin Minerrekin batera. Bertan, Pedagogia Feministak eta LGTBI+ arloaren arduraduna da. Azken urteotan, zis gizonekin boterearen berrikuspen prozesuak kudeatzen eta LGTBI+ politikak diseinatzen eta ezartzen espezializatu da.
Ikasgai hau ematen du:
Esku-hartzerako bideak eta estrategiak (Hezkidetzatik Pedagogia Feministetara: Euskal Curriculuma Iparrorratz aditu-titulua)
Ikasgai hau ematen du:
Esku-hartzerako bideak eta estrategiak (Hezkidetzatik Pedagogia Feministetara: Euskal Curriculuma Iparrorratz aditu-titulua)
1991. urtetik Euskal Herrian bizi den antropologo feminista britainiarra da. Filologia Hispanikoa eta Frantsesean lizentziatua da (Bristol, 1987) eta Gizarte Antropologian doktorea (Liverpool, 1991). Euskal Herriko Unibertsitatean, Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatean hain zuzen, gizarte antropologia irakasten du, graduan zein Masterrean, bai eta Ikasketa feminista eta generoko masterrean zein doktorego programan, eta Emakume eta Gizonen berdintasunaren gaineko masterrean. AFIT-eko (Antropologia Feminista Ikerketa Taldea) kidea da eta genero sistemak eta sistema sinbolikoen arteko elkarreraginak ditu ikergai.
Ikasgai hau ematen du:
Soziologia eta Zientzia Politikoetan Litzentziatua (Deustuko Unibertsitatean) eta Doktorea (Euskal Herriko Unibertsitatean). UPV/EHUko Soziologia eta Gizarte Langintza sailean Irakasle eta Ikerlari. Irakaskuntza jarduna garatzen du, euskaraz eta gaztelaniaz, honako gradu hauetan: Soziologian, Gizarte Hezkuntzan eta Zientzia Politikoetan eta Administrazioan; eta, honako graduondo hauetan: Estudios Feministas y de Género; Tecnología, Aprendizaje y Educación, Subiranotasuna Europako Herrietan y Participación y Desarrollo Comunitario. Bere ikerkuntza jarduna Euskal Unibertsitate Sistemaren PARTE HARTUZ Ikerketa Talde Kontsolidatuaren baitan garatzen du. Argitaratu dituen lanetan hezkuntzan zein eremu soziopolitikoetan genero desberdintasunei dagozkien auzi desberdinak lantzen dira.UEUko talde eragileko kidea da.
Ikasgai hau ematen du:
Sarrera saioa: Nondik gatoz? (Hezkidetzatik Pedagogia Feministetara: Euskal Curriculuma Iparrorratz aditu-titulua)
Marivi Fernández naiz, irakaslea, Berritzeguneko Aholkularia duela 23 ikasturte. Azken ikasturteetan gehien lantzen ditudan gaiak dira bizikidetza eta hezkidetza: aholkularitza ikastetxeetan, mintegia Berritzegunean, ikastetxeetan sortzen diren egoeren inguruan beste ikastetxeekin batera hausnartu, protokoloetan nola aritu... eta batez ere elkarrekin pentsatu eta bidea elkarrekin egitea, esperientziak elkar-trukatzen.
Ikasgai hau ematen du:
Hezkuntza-esparruko bitartekoak: hezkidetza planak, programak eta protokoloak (Hezkidetzatik Pedagogia Feministetara: Euskal Curriculuma Iparrorratz aditu-titulua)
Historian lizentziatua eta berdintasun-teknikaria, lankidetzan eta eraldaketako hezkuntzan aritua. Sorginlore Gizarte Elkartetik kultura parte-hartzaileak eta pedagogia feministak sustatzeko gogoetak, formazioa, ekimenak eta elkarlanak dinamizatzen ditu.
Ikasgai hauek ematen ditu:
Elkarlanerako guneak, esperientziak eta gogoeta kolektiboak _ Tokikotasuna: Herri hezkidetzaileak (Hezkidetzatik Pedagogia Feministetara: Euskal Curriculuma Iparrorratz aditu-titulua)
EHUn Psikologian graduatu ostean, Castelló de la Planako unibertsitatean "Generoa eta Berdintasuna eremu publiko eta pribatuan" unibertsitate masterra burutu zuen, genero indarkeriaren prebentzioaren espezializazioarekin. Gaur egun, doktoretza burutzen ari da genero ikuspegia zein feminismoa oinarri hartuta. Bere ikerketa-lana, Emakumeen Txoko bateko berdintasun-teknikari lanarekin uztartzen du.
Bestalde, bost ikasturtez EHUko Psikologia Fakultatean irakasle bezala egon da, Garapenaren eta Hezkuntzaren Psikologia arloan, besteak beste garapen ebolutiboarekin eta prebentzioarekin lotutako irakasgaiak emanez. Gainera, UEUn ere kolaboratu izan du, hezkidetzari buruzko hainbat ikastaro eskaini dituelarik.
Ikasgai hauek ematen ditu:
Nerabezaroaren ezaugarriak (Hezkidetzatik Pedagogia Feministetara: Euskal Curriculuma Iparrorratz aditu-titulua)
Filologia Klasikoan lizentziatua da eta, funtsean, Bigarren Hezkuntzako hezitzaile hezkidetza zalea. Azken urteetan hezkuntzako eraldaketa teknologikoari Humanitate Digitaletatik begira dabil, feminismoetatik eratorritako proposamen pedagogikoetan zein burujabetza teknologikoan fokua jarriz. Ibilbide luzea du hezkidetza gaietan irakasleen eLearning prestakuntzan. Gaur egun, ikastetxeko hezitzaile lanak Berrikuntza Arduradun zereginekin konbinatzen ditu.
Ikasgai hau ematen du:
Ikastetxeko espazioak eta eremuak analogiko zein digitalean (Hezkidetzatik Pedagogia Feministetara: Euskal Curriculuma Iparrorratz aditu-titulua)
Euskal Filologian lizentziatua, Literaturaren alorrean espezializatua eta euskal kulturaren transmisioan aditua. Ikasmaterialgintzan eta irakasle-lanetan dihardu gaur egun.
Ikasgai hauek ematen ditu:
Psikologian lizentziatua, berdintasun-teknikaria, pedagogian doktorea eta talde-prozesuen bidelaguna. Esku-hartze psikosozialean eta pedagogia feministetan aditua da. UEU-GOIko irakasle-ikertzaile dihardu gaur egun. Hezkidetzatik pedagogia feministetara: euskal curriculuma iparrorratz graduondokoaren kozuzendaria, eta, Irakaskuntza Masterrean, Modulu Generikoa koordinatzeaz arduratzen da.
Ikasgai hauek ematen ditu:
Talde fazilitatzailea eta formatzailea. Harremanen, botere dinamiketan kontzientzia nola jarri eta elkar-ulertzen ez garen momentuetan nola elkar-zaintzearen apasionatua. Ikasketak informatikari eta Gizarte Hezitzaile izateaz gain, herrigintzatik
ere asko ikasi eta hazitakoa; gazte mugimendua, euskalgintza, ekologismoa, feminismoa eta sexu-askapen mugimenduan aritua. Azken lau urteetan Hiruki Larroxan parekidetasun eta LGBTI+ gaietan eta gehien bat gizonen despatriarkalizazioan eta talde gatazken fazilitazioan zentratua. Momentu honetan Bartzelonako Trabajo de Procesos intitutuan, “Psicologia orientada a Procesos” (AIPOP) diploma ikasten.
Ikasgai hau ematen ditu:
Harreman-sareak hezkuntza-testuinguruan (Hezkidetzatik Pedagogia Feministetara: Euskal Curriculuma Iparrorratz aditu-titulua)
Graduondokoak sei hilabeteko iraupena izango du denera. Online eskainiko da, baina zenbait saio aurrez aurrekoak izango dira.
Moduluen hasiera- eta amaiera-datak, bai eta antolatutako aurrez aurreko saioak, honako hauek izango dira:
Moduluen barruan, ikasgai bakoitzak astebeteko iraupena izango du, asteartearekin hasita eta hurrengo asteko astelehenarekin amaituta.